Eten met kinderen


0

Poffertjes, pannenkoeken, pizza en patat gaan er meestal wel in bij de kids. Tijdens de vakantie komen er vast wat vaker van dit soort p’s op tafel. Toch geeft dat niet altijd een goed gevoel. Ouders willen nu eenmaal dat er ook gezonde kost in de kindermondjes gaat. Op diverse sites is te lezen hoe je gezonde patatjes maakt of groente verstopt in de saus. Hieronder onze makkelijke maaltijd, die gezond is en er altijd in gaat bij onze kinderen. 

Sliertjes met spinazie 

Nodig: 

– Hardgekookte eieren (1 a 1,5 per persoon) (in partjes) 

– Gekookte spaghetti 

– Geraspte kaas 

– Rookvlees (eventueel in kleine stukjes gesneden) 

– Gekookte spinazie (diepvries of vers) 

– Peper

 Hoe dan? 

We zetten alles in bakjes op tafel. Zo kan iedereen pakken wat hij/zij het lekkerst vindt. We eten dit in een diep bord. Gezelligheid aan tafel gegarandeerd. 



We hebben ook weleens wat zongedroogde tomaatjes, gefruite uitjes, gebakken champignons, tabasco, kruidenkaas of zalmsnippers erbij gezet (vaak voor de ouders). Zo kan je het variëren met de smaak en blijft de maaltijd toch makkelijk. Het lijkt wel een soort rijsttafel zo! 

Eerst een schep spaghetti en dan naar wens de rest toevoegen. Husselen en klaar. 

Hier scheppen ze zelfs vaak 3x op. De laatste keer vaak alleen wat spaghetti, maar dat geeft niets, want dan hebben ze inmiddels al genoeg gezonde voeding binnen.  

Welke makkelijke, gezonde maaltijd staat in de vakantie vaak bij jullie op het menu? 

0